RSS feedRSS feed Dé belangenbehartiger voor Vastgoed- en VvE managers in Nederland
Zoek in de ledenlijst
Alle VGM NL leden

Zoek een event

amsterdamse maatschappij
Adres Oranje Nassaulaan 20
Postcode 1075 AN
Plaats Amsterdam
Telefoon 020-6760788
Fax 020-6229520
Email e.noordam@amsterdamsemaatschappij.nl
Website www.amsterdamsemaatschappij.nl
Algemeen
Sinds 1966 bestaat onze dienstverlening uit commercieel, technisch, financieel en administratief beheer van woningen en bedrijfsmatig onroerend goed ten behoeve van pensioenfondsen, beleggingsmaatschappijen, en particuliere beleggers.
Specialismen

Commercieel beheer

Commercieel management
• Verhuur van woningen en bedrijfsonroerend goed
• Woningwaardering
• Huurprijsadvisering
• Huurprijsvaststelling
• Huurprijswijzigingen
• Huurcommissiezaken
• Contractonderhandelingen

Administratief beheer

Administratief management
• Huurincasso en debiteurenbeheer
• Contractenbeheer
• Huurnota's en indexeringen
• Controle, verwerking en betaalbaar stellen van kosten en lasten
• Afrekeningen stook-servicekosten
• Verzorging van rapportages naar en financiële afwikkeling met opdrachtgevers

Technisch beheer

Technisch management
• Klachten- en mutatieonderhoud
• Meerjaren Onderhoudsplanningen
• Bouwkundige advisering, begeleiding en toezicht van (groot) onderhoud en renovaties
• Bouwtechnische inspecties
• Opleveringsinspecties
• Puntentellingen
• Splitsingsbegeleiding

Woningen beheer

De bestaande objecten van ons vastgoedmanagement zijn:
• Woningen vrije sector (geliberaliseerd)
• Woningen sociale sector (gereguleerd)
• Kamers en zolders
• Bergingen
• Garages en parkeerplaatsen
• Gebouwen met verenigingen van eigenaren
• Monumenten
• Horeca: hotels, recreatie, restaurants en café's
• Winkels
• Kantoren (single en multi-tenant gebouwen)
• Bedrijfsruimten (bedrijfshallen, opslagruimten, praktijken, klinieken)
• Muurvlakken ten behoeve van buitenreclame

Winkel beheer

De bestaande objecten van ons vastgoedmanagement zijn:
• Woningen vrije sector (geliberaliseerd)
• Woningen sociale sector (gereguleerd)
• Kamers en zolders
• Bergingen
• Garages en parkeerplaatsen
• Gebouwen met verenigingen van eigenaren
• Monumenten
• Horeca: hotels, recreatie, restaurants en café's
• Winkels
• Kantoren (single en multi-tenant gebouwen)
• Bedrijfsruimten (bedrijfshallen, opslagruimten, praktijken, klinieken)
• Muurvlakken ten behoeve van buitenreclame

VvE beheer

Beheer voor Verenigingen van Eigenaars

Laatste Nieuws

Wet verbetering functioneren Verenigingen van Eigenaars gepubliceerd in het Staatsblad

15-6-2017

De Wet verbetering functioneren Verenigingen van Eigenaars is op 15 juni 2017 gepubliceerd in het Staatsblad. Dinsdag 21 februari jl. werd het wetsvoorstel ‘Verbetering functioneren VvE’s’ aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste Kamer deed dit op dinsdag 23 mei jl. De publicatie van de Wet betekent het eindstation van het wetstraject. De nieuwe regels worden vanaf 1 januari 2018 van kracht.

Inhoud wet
Een Vereniging van Eigenaren (VvE) is straks verplicht om jaarlijks een minimumbedrag te reserveren voor onderhoud en herstel van het gebouw. De hoogte van het te reserveren bedrag wordt vastgesteld op basis van een meerjarig onderhoudsplan, of is 0,5% van de herbouwwaarde van het appartementencomplex. Alleen als 80% van de eigenaren akkoord is, kunnen zij afzien van storten in een onderhoudsfonds. Zij zullen het onderhoud dan van keer tot keer moeten betalen.

Lees meer

Tom van Putten benoemd tot nieuw bestuurslid VGM NL

13-6-2017
Tijdens de VGM NL ledenvergadering van 13 juni 2017 is Tom van Putten (1957) unaniem gekozen tot bestuurslid van VGM NL.
 
Binnen het VGM NL bestuur wordt Van Putten, Head of Asset Services The Netherlands en International Partner Cushman & Wakefield, verantwoordelijk voor Commercieel Onroerend Goed (COG), een brede portefeuille die zowel het segment kantoren als winkels betreft. Hij volgt hiermee Barbara Graaff (Colliers International) op. Naast Barbara Graaff is ook Klaartje Snieders (Actys Wonen B.V.) afgetreden als bestuurslid van VGM NL.
Lees meer

Interview met secretaris ROZ over nieuw model huurovereenkomst woonruimte

16-5-2017

Op 20 maart 2017 heeft de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) een nieuw model huurovereenkomst voor woonruimte vastgesteld. Dit model is sinds 18 april jl. voor eenieder beschikbaar op de website van de ROZ. In huurrechttijdschrift HIP een interview met de secretaris van de ROZ, mevrouw mr. drs. Judith Norbart-ten Hoor, over de noodzaak van een nieuwe modeltekst, het totstandkomingsproces en de specifieke keuzes die door de ROZ in dit model zijn gemaakt.

 

Lees meer>>

 

Lees meer