RSS feedRSS feed Dé belangenbehartiger voor Vastgoed- en VvE managers in Nederland
Zoek in de ledenlijst
Alle VGM NL leden

Zoek een event

FRIS Vastgoed Management
Adres Hoogoorddreef 15
Postcode 1101 BA
Plaats Amsterdam
Telefoon 020-3017730
Fax 020-3017729
Email info@frisvgm.nl
Website www.frisvgm.nl
aangesloten bij de Geschillencommissie VvE Management
Algemeen
FRIS beheert namens particuliere en institutionele beleggers vastgoed in geheel Nederland - met een concentratie in de Randstad. We beheren ruim 2.000.000 m2 commercieel en maatschappelijk onroerend goed en ruim 5.500 wooneenheden. FRIS Vastgoed Management is gespecialiseerd in het beheer van woningen.

FRIS Vastgoed Management is een onderdeel van FRIS en telt zeven divisies met ruim 70 medewerkers.

Onze zorgvuldig opgebouwde kennis en expertise, in combinatie met het uitgebreide netwerk van vastgoed gerelateerde professionals, staan we volledig ten dienst van onze klanten.


Wat klanten van FRIS kunnen verwachten:

• focus op op maat gesneden diensten en persoonlijke service;
• focus op uw rendement, waardebehoud- en stijging;
• focus op efficiëntie en korte responsetijden.
Specialismen

Woningen beheer

Administratief beheer onroerend goed

FRIS beheert namens particuliere en institutionele beleggers vastgoed in geheel Nederland - met een concentratie in de Randstad. We beheren ruim 2.000.000 m2 commercieel en maatschappelijk onroerend goed en ruim 5.500 wooneenheden. FRIS Vastgoed Management is gespecialiseerd in het beheer van woningen.

• het voeren van de huuradministratie;
• het voeren van de servicekostenadministratie;
• het verzenden van nota’s; voor huur, servicekosten en BTW;
• het controleren van geldstromen, inclusief aanmanen c.q. incasseren, bij wanbetaling;
• het verhogen c.q. indexeren van de huur conform de bepalingen van de huurovereenkomst;
• het namens u afhandelen van alle correspondentie met huurders, overheidsinstanties etc.;
• adequate verslaglegging ten behoeve van rapportage aan u als opdrachtgever.


Technisch beheer

Technisch en bouwkundig beheer:

• het bewaken van de optimale staat van uw objecten en installaties;
• toezicht houden dat uw objecten voldoen aan door overheid gestelde eisen;
• het adviseren c.q. afsluiten van servicecontracten;
• de controle van de serviceaanbieders;
• het afhandelen van storingen en klachten, 24/7;
• het handelend optreden bij calamiteiten;
• het opstellen van het jaarlijks technisch onderhoudsrapport/plan, inclusief kostencalculatie;
• het na goedkeuring van u uitvoeren van het plan;
• verzamelen van offerten en de controle van de bijbehorende facturen;
• toezicht houden op uitvoering werkzaamheden;
• het sleutelbeheer;
• oplevering bij nieuwe en vertrekkende huurders;
• het begeleiden van verbouwingen;
• het bewaken van uw belangen als opdrachtgever;
• regelmatige rapportage aan - en overleg met - u;
• het opstellen van de jaarlijkse afrekening servicekosten.

Commercieel beheer

• het onderhouden van goed contact met de huurders, opdat tijdig kan worden ingespeeld
op eventualiteiten zoals uitbreidingswensen, huuropzeggingen, problemen met medehuurders
etc.;
• het toezicht houden op naleving van verplichtingen zoals vastgelegd in de huurovereenkomsten;
• rendementsoptimalisatie;
• het adviseren van u als opdrachtgever in de meest brede zin;
• het coördineren van verhuuractiviteiten in geval
van leegstand.

VvE beheer

Naast VvE beheer is FRIs gespecialiseerd in:

• renovatiebegeleiding
• splitsingsbegeleiding
• administratief beheer vennootschappen

Laatste Nieuws

2e nota van wijziging bij wetsvoorstel modernisering Huurcommissie

19-1-2018

2e nota van wijziging bij het wetsvoorstel tot wijziging van de Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte in verband met een verdere modernisering van de Huurcommissie en met de introductie van een verhuurderbijdrage.

 

Lees meer>>

Lees meer

Rechtbank wijst vorderingen Woonbond Inkomensafhankelijke Huurverhoging af

11-1-2018

De Woonbond had medio juli 2017 de Staat, i.c. de Belastingdienst, en ook verhuurders-organisaties Aedes, IVBN en Vastgoed Belang gedaagd. De Woonbond deed dat omdat de Belastingdienst en verhuurders onrechtmatig zouden hebben gehandeld door aan verhuurders ‘inkomensindicaties’ ter beschikking te stellen, waarmee verhuurders de InkomensAfhankelijke Huurverhogingen (IAH’s) door konden voeren. Deze IAH’s zijn bedoeld om het ‘goedkoop scheefwonen’ in gereguleerde huurwoningen te bestrijden; een beleid dat brede instemming in het parlement had gekregen.

De rechtbank Den Haag heeft vandaag alle vorderingen van de Woonbond afgewezen. Volgens de rechtbank is het verstrekken door de Staat van inkomensindicaties en het gebruiken daarvan door verhuurders sinds 1 april 2016 zonder meer in overeenstemming met de wet. Of het verstrekken van inkomensindicaties ook vóór 1 april 2016 in overeenstemming met de wet was, is volgens de rechtbank niet aan de burgerlijke rechter, maar aan de bestuursrechter. 

Lees meer

Geschillencommissie: uitspraak Belastingdienst inzake omzetbelasting

11-1-2018

Naar aanleiding van een boekenonderzoek door de Belastingdienst rondom de aangiften verschuldigde omzetbelasting over de facturen van de Geschillencommissie, heeft de Belastingdienst geoordeeld dat er een prestatie met toegevoegde waarde door de Geschillencommissie wordt geleverd aan de brancheorganisaties. Dit betekend dat de bijdragen die aan de brancheorganisaties in rekening worden gebracht als een vergoeding voor een prestatie zijn aan te merken en dus met BTW moeten worden belast. 


Daarom is de Geschillencommissie verplicht om per 1 januari 2018 de facturen van 21% BTW te voorzien. Met ingang van 1 januari 2018 ontvangen onze leden die aangesloten zijn bij de Geschillencommissie een factuur vermeerderd met 21% omzetbelasting die u zoals gebruikelijk terugvordert bij de Belastingdienst. Dat schreef de Geschillencommissie in onderstaande brief.

Lees meer
498_Banner_mailinglijst.jpg