Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

RSS feedRSS feed Dé belangenbehartiger voor Vastgoed- en VvE managers in Nederland
Zoek in de ledenlijst
Alle VGM NL leden

Zoek een event

FRIS Vastgoed Management
Adres Hoogoorddreef 15
Postcode 1101 BA
Plaats Amsterdam
Telefoon 020-3017730
Fax 020-3017729
Email info@frisvgm.nl
Website www.frisvgm.nl
Algemeen
FRIS beheert namens particuliere en institutionele beleggers vastgoed in geheel Nederland - met een concentratie in de Randstad. We beheren ruim 2.000.000 m2 commercieel en maatschappelijk onroerend goed en ruim 5.500 wooneenheden. FRIS Vastgoed Management is gespecialiseerd in het beheer van woningen.

FRIS Vastgoed Management is een onderdeel van FRIS en telt zeven divisies met ruim 70 medewerkers.

Onze zorgvuldig opgebouwde kennis en expertise, in combinatie met het uitgebreide netwerk van vastgoed gerelateerde professionals, staan we volledig ten dienst van onze klanten.


Wat klanten van FRIS kunnen verwachten:

• focus op op maat gesneden diensten en persoonlijke service;
• focus op uw rendement, waardebehoud- en stijging;
• focus op efficiëntie en korte responsetijden.
Specialismen

Woningen beheer

Administratief beheer onroerend goed

FRIS beheert namens particuliere en institutionele beleggers vastgoed in geheel Nederland - met een concentratie in de Randstad. We beheren ruim 2.000.000 m2 commercieel en maatschappelijk onroerend goed en ruim 5.500 wooneenheden. FRIS Vastgoed Management is gespecialiseerd in het beheer van woningen.

• het voeren van de huuradministratie;
• het voeren van de servicekostenadministratie;
• het verzenden van nota’s; voor huur, servicekosten en BTW;
• het controleren van geldstromen, inclusief aanmanen c.q. incasseren, bij wanbetaling;
• het verhogen c.q. indexeren van de huur conform de bepalingen van de huurovereenkomst;
• het namens u afhandelen van alle correspondentie met huurders, overheidsinstanties etc.;
• adequate verslaglegging ten behoeve van rapportage aan u als opdrachtgever.


Technisch beheer

Technisch en bouwkundig beheer:

• het bewaken van de optimale staat van uw objecten en installaties;
• toezicht houden dat uw objecten voldoen aan door overheid gestelde eisen;
• het adviseren c.q. afsluiten van servicecontracten;
• de controle van de serviceaanbieders;
• het afhandelen van storingen en klachten, 24/7;
• het handelend optreden bij calamiteiten;
• het opstellen van het jaarlijks technisch onderhoudsrapport/plan, inclusief kostencalculatie;
• het na goedkeuring van u uitvoeren van het plan;
• verzamelen van offerten en de controle van de bijbehorende facturen;
• toezicht houden op uitvoering werkzaamheden;
• het sleutelbeheer;
• oplevering bij nieuwe en vertrekkende huurders;
• het begeleiden van verbouwingen;
• het bewaken van uw belangen als opdrachtgever;
• regelmatige rapportage aan - en overleg met - u;
• het opstellen van de jaarlijkse afrekening servicekosten.

Commercieel beheer

• het onderhouden van goed contact met de huurders, opdat tijdig kan worden ingespeeld
op eventualiteiten zoals uitbreidingswensen, huuropzeggingen, problemen met medehuurders
etc.;
• het toezicht houden op naleving van verplichtingen zoals vastgelegd in de huurovereenkomsten;
• rendementsoptimalisatie;
• het adviseren van u als opdrachtgever in de meest brede zin;
• het coördineren van verhuuractiviteiten in geval
van leegstand.

VvE beheer

Naast VvE beheer is FRIs gespecialiseerd in:

• renovatiebegeleiding
• splitsingsbegeleiding
• administratief beheer vennootschappen

Laatste Nieuws

Djiena Raghoenath in dienst getreden als bureaumedewerker VGM NL

19-10-2020
83471_Djienaklein.jpg

Djiena Raghoenath ondersteunt vanaf 19 oktober 2020 het VGM NL bureau voor 3 dagen in de week (maandag, dinsdag en donderdag). Djiena gaat met veel enthousiasme aan de slag als bureaumedewerker van VGM NL. Zij gaat de vereniging ondersteunen op het gebied van secretarieel, financieel en administratieve werkzaamheden. Welkom Djiena bij VGM NL!

Lees meer

Boek ‘Vervolg Boek 5 BW van de toekomst’ - Het ontwerpvoorstel appartementsrechten

2-10-2020
83462_Boek-VvEklein.jpg

De Werkgroep Modernisering Appartementsrecht Nederland (WMANL) heeft het boek ‘Vervolg Boek 5 BW van de toekomst’ uitgegeven. In dit boek presenteert de WMANL de ontwerpwetsvoorstellen ter verbetering van het appartementsrecht. 

 

Bestuurslid René Brinkhuijsen maakt deel uit van de WMANL en neemt al geruime tijd, namens VGM NL, deel aan overleggen met stakeholders en de overheid. Mede op basis van de inbreng van René is het belang van de VvE manager in de concrete voorstellen tot wetswijziging meegenomen.

 

De opgenomen ontwerpwetsvoorstellen biedt een flinke aanzet voor de discussie over de toekomst van de appartementswetgeving, waaronder de besluiten met betrekking tot (groot)onderhoud, energiebesparing (laadpalen en zonnepanelen), mobiliteit, Wmo-voorzieningen en de financiering ervan.

 

Meer lezen over de uitwerking van mogelijke wijzigingen in de appartementenwetgeving? Het boek is nu te bestellen via https://www.sdu.nl/shop/vervolg-boek-5-bw-van-de-toekomst.html

Lees meer

Noodwetgeving functioneren van VvE’s voor onbepaalde tijd van toepassing

1-10-2020
83443_VvE2klein.jpg

De speciale noodwetgeving waardoor het voor Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) mogelijk is om digitaal en/of door middel van een videoverbinding te vergaderen en besluiten te nemen is voor onbepaalde tijd verlengd. Voor onbepaalde tijd, met dien verstande dat, indien het voornemen bestaat deze tijdelijke voorziening te laten vervallen, dit ten minste twee maanden voorafgaande aan de vervaldatum zal worden aangekondigd. Daarmee wordt voorkomen dat belanghebbenden die in hun planning uitgaan van de gelding van een tijdelijke maatregel, verrast worden door het uitblijven van een verlengingsbesluit of door een tussentijdse intrekking.

 

VGM NL Bestuurslid René Brinkhuijsen: “Het is van groot belang dat bij VvE’s, ook nu de coronacrisis langer aanhoudt, de dagelijkse gang van zaken gewoon door kan gaan. Dit is mogelijk dankzij dit verlengingsbesluit.”

 

Publicatie in het Staatsblad met in de toelichting informatie over de ‘verlenging, tenzij’ regeling: https://www.officielebekendmakingen.nl/stb-2020-364.html

 

Hieronder treft u het persbericht.

Lees meer
498_Banner_mailinglijst.jpg