Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

RSS feedRSS feed Dé belangenbehartiger voor Vastgoed- en VvE managers in Nederland
Zoek in de ledenlijst
Alle VGM NL leden

Zoek een event

FRIS Vastgoed Management
Adres Hoogoorddreef 15
Postcode 1101 BA
Plaats Amsterdam
Telefoon 020-3017730
Fax 020-3017729
Email info@frisvgm.nl
Website www.frisvgm.nl
Algemeen
FRIS beheert namens particuliere en institutionele beleggers vastgoed in geheel Nederland - met een concentratie in de Randstad. We beheren ruim 2.000.000 m2 commercieel en maatschappelijk onroerend goed en ruim 5.500 wooneenheden. FRIS Vastgoed Management is gespecialiseerd in het beheer van woningen.

FRIS Vastgoed Management is een onderdeel van FRIS en telt zeven divisies met ruim 70 medewerkers.

Onze zorgvuldig opgebouwde kennis en expertise, in combinatie met het uitgebreide netwerk van vastgoed gerelateerde professionals, staan we volledig ten dienst van onze klanten.


Wat klanten van FRIS kunnen verwachten:

• focus op op maat gesneden diensten en persoonlijke service;
• focus op uw rendement, waardebehoud- en stijging;
• focus op efficiëntie en korte responsetijden.
Specialismen

Woningen beheer

Administratief beheer onroerend goed

FRIS beheert namens particuliere en institutionele beleggers vastgoed in geheel Nederland - met een concentratie in de Randstad. We beheren ruim 2.000.000 m2 commercieel en maatschappelijk onroerend goed en ruim 5.500 wooneenheden. FRIS Vastgoed Management is gespecialiseerd in het beheer van woningen.

• het voeren van de huuradministratie;
• het voeren van de servicekostenadministratie;
• het verzenden van nota’s; voor huur, servicekosten en BTW;
• het controleren van geldstromen, inclusief aanmanen c.q. incasseren, bij wanbetaling;
• het verhogen c.q. indexeren van de huur conform de bepalingen van de huurovereenkomst;
• het namens u afhandelen van alle correspondentie met huurders, overheidsinstanties etc.;
• adequate verslaglegging ten behoeve van rapportage aan u als opdrachtgever.


Technisch beheer

Technisch en bouwkundig beheer:

• het bewaken van de optimale staat van uw objecten en installaties;
• toezicht houden dat uw objecten voldoen aan door overheid gestelde eisen;
• het adviseren c.q. afsluiten van servicecontracten;
• de controle van de serviceaanbieders;
• het afhandelen van storingen en klachten, 24/7;
• het handelend optreden bij calamiteiten;
• het opstellen van het jaarlijks technisch onderhoudsrapport/plan, inclusief kostencalculatie;
• het na goedkeuring van u uitvoeren van het plan;
• verzamelen van offerten en de controle van de bijbehorende facturen;
• toezicht houden op uitvoering werkzaamheden;
• het sleutelbeheer;
• oplevering bij nieuwe en vertrekkende huurders;
• het begeleiden van verbouwingen;
• het bewaken van uw belangen als opdrachtgever;
• regelmatige rapportage aan - en overleg met - u;
• het opstellen van de jaarlijkse afrekening servicekosten.

Commercieel beheer

• het onderhouden van goed contact met de huurders, opdat tijdig kan worden ingespeeld
op eventualiteiten zoals uitbreidingswensen, huuropzeggingen, problemen met medehuurders
etc.;
• het toezicht houden op naleving van verplichtingen zoals vastgelegd in de huurovereenkomsten;
• rendementsoptimalisatie;
• het adviseren van u als opdrachtgever in de meest brede zin;
• het coördineren van verhuuractiviteiten in geval
van leegstand.

VvE beheer

Naast VvE beheer is FRIs gespecialiseerd in:

• renovatiebegeleiding
• splitsingsbegeleiding
• administratief beheer vennootschappen

Laatste Nieuws

VGM NL BusinessBorrel | PROVADA | 4 juni 16.00 uur - u bent van harte welkom!

20-5-2019
83096_Banner-BusinessBorrel-klein.jpg

Wij nodigen u met veel plezier uit voor een feestelijke borrel op dinsdag 4 juni 2019 van 16.00 tot 18.00 uur op de PROVADA* in de Amsterdam RAI. U en uw collega's zijn van harte welkom op de stand van Cushman & Wakefield (hal 10, stand 11), onze gastheer van dit jaar.

 

2009 - 2019 VGM NL 10 jaar: Wie jarig is trakteert!
VGM NL viert dit jaar haar 10e verjaardag en wie jarig is trakteert! Onder het motto: VGM NL geeft kennis de ruimte! organiseert VGM NL verschillende activiteiten.

 

Maak kans op een LuchtballonVaart
Kom dinsdag 4 juni vóór 17.00 uur uw visitekaartje in de mand doen en maak kans op een unieke ballonvaart. Om 17.15 uur wordt de gelukkige hoogvlieger bekend gemaakt.

 

Het VGM NL bestuur en bureau kijken ernaar uit u dit jaar (weer) te begroeten, samen met u te proosten op ons 10-jarig bestaan en bij te praten over actualiteiten.

Tot ziens op de PROVADA!

 

<< AANMELDEN >>

Lees meer

Memo ‘Verantwoordelijke energiebesparing utiliteitsbouw’

10-5-2019

VGM NL heeft samen met IVBN, de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied en in afstemming met het Kernteam EED afspraken gemaakt wie, door de overheid, als verantwoordelijke wordt aangesproken voor energiebesparing op basis van de milieuwetgeving. Ook verhuurders van gebouwen kunnen als verantwoordelijke aangesproken worden voor energiebesparing op basis van de milieuwetgeving.

 

De afspraken zijn terug te vinden in de memo ‘Verantwoordelijke energiebesparing utiliteitsbouw’ (zie bijlage) en is nu ook gepubliceerd op de website van Rijkswaterstaat. Deze afspraken richten zich op kantoren en winkels maar de systematiek is ook toepasbaar op andere sectoren. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat zal de bevoegde gezag op korte termijn verzoeken conform deze afspraken te handelen.

Lees meer

Column VGM NL voorzitter Eric Verwey | Vastgoedmarkt 'Lineaire dienstverlening'

26-4-2019

Steeds meer mensen kijken steeds minder lineair – op het moment dat een tv-zender programma’s uitzendt – naar televisieprogramma’s. Streamingdiensten als Netflix en HBO en over enige tijd ook Disney, Warner Bros, Apple TV+ en Discovery Channel/BBC bieden consumenten 24 uur per dag de mogelijkheid te kijken waar ze op dat moment zin in hebben.

 

In de dienstverlening binnen het vastgoed(management) zie ik ook een toenemende vraag naar flexibele dienstverlening. In een internationale 24/7 maatschappij wordt het vanzelfsprekender dat consumenten, maar ook zakelijke klanten, steeds vaker verwachten dat een dienst geleverd kan worden op het moment dat het hem of haar uitkomt. Ik denk dat het essentieel is op deze veranderende wensen van klanten in te spelen. Binnen het vastgoedmanagement zie ik een scala aan vernieuwende, flexibele diensten, zowel richting huurder als belegger, ontstaan. Soms zijn dat echter op dit moment te vooruitstrevende zaken, maar dan zal vervolgens na x jaar blijken dat het toch wel aanslaat. Vernieuwend bezig zijn is een goede ontwikkeling, waarin een vastgoedmanager zeker zijn toegevoegde waarde toont.

 

Lees meer>>>

Lees meer
498_Banner_mailinglijst.jpg