Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

RSS feedRSS feed Dé belangenbehartiger voor Vastgoed- en VvE managers in Nederland
Zoek in de ledenlijst
Alle VGM NL leden

Zoek een event

FRIS Vastgoed Management
Adres Hoogoorddreef 15
Postcode 1101 BA
Plaats Amsterdam
Telefoon 020-3017730
Fax 020-3017729
Email info@frisvgm.nl
Website www.frisvgm.nl
Algemeen
FRIS beheert namens particuliere en institutionele beleggers vastgoed in geheel Nederland - met een concentratie in de Randstad. We beheren ruim 2.000.000 m2 commercieel en maatschappelijk onroerend goed en ruim 5.500 wooneenheden. FRIS Vastgoed Management is gespecialiseerd in het beheer van woningen.

FRIS Vastgoed Management is een onderdeel van FRIS en telt zeven divisies met ruim 70 medewerkers.

Onze zorgvuldig opgebouwde kennis en expertise, in combinatie met het uitgebreide netwerk van vastgoed gerelateerde professionals, staan we volledig ten dienst van onze klanten.


Wat klanten van FRIS kunnen verwachten:

• focus op op maat gesneden diensten en persoonlijke service;
• focus op uw rendement, waardebehoud- en stijging;
• focus op efficiëntie en korte responsetijden.
Specialismen

Woningen beheer

Administratief beheer onroerend goed

FRIS beheert namens particuliere en institutionele beleggers vastgoed in geheel Nederland - met een concentratie in de Randstad. We beheren ruim 2.000.000 m2 commercieel en maatschappelijk onroerend goed en ruim 5.500 wooneenheden. FRIS Vastgoed Management is gespecialiseerd in het beheer van woningen.

• het voeren van de huuradministratie;
• het voeren van de servicekostenadministratie;
• het verzenden van nota’s; voor huur, servicekosten en BTW;
• het controleren van geldstromen, inclusief aanmanen c.q. incasseren, bij wanbetaling;
• het verhogen c.q. indexeren van de huur conform de bepalingen van de huurovereenkomst;
• het namens u afhandelen van alle correspondentie met huurders, overheidsinstanties etc.;
• adequate verslaglegging ten behoeve van rapportage aan u als opdrachtgever.


Technisch beheer

Technisch en bouwkundig beheer:

• het bewaken van de optimale staat van uw objecten en installaties;
• toezicht houden dat uw objecten voldoen aan door overheid gestelde eisen;
• het adviseren c.q. afsluiten van servicecontracten;
• de controle van de serviceaanbieders;
• het afhandelen van storingen en klachten, 24/7;
• het handelend optreden bij calamiteiten;
• het opstellen van het jaarlijks technisch onderhoudsrapport/plan, inclusief kostencalculatie;
• het na goedkeuring van u uitvoeren van het plan;
• verzamelen van offerten en de controle van de bijbehorende facturen;
• toezicht houden op uitvoering werkzaamheden;
• het sleutelbeheer;
• oplevering bij nieuwe en vertrekkende huurders;
• het begeleiden van verbouwingen;
• het bewaken van uw belangen als opdrachtgever;
• regelmatige rapportage aan - en overleg met - u;
• het opstellen van de jaarlijkse afrekening servicekosten.

Commercieel beheer

• het onderhouden van goed contact met de huurders, opdat tijdig kan worden ingespeeld
op eventualiteiten zoals uitbreidingswensen, huuropzeggingen, problemen met medehuurders
etc.;
• het toezicht houden op naleving van verplichtingen zoals vastgelegd in de huurovereenkomsten;
• rendementsoptimalisatie;
• het adviseren van u als opdrachtgever in de meest brede zin;
• het coördineren van verhuuractiviteiten in geval
van leegstand.

VvE beheer

Naast VvE beheer is FRIs gespecialiseerd in:

• renovatiebegeleiding
• splitsingsbegeleiding
• administratief beheer vennootschappen

Laatste Nieuws

VGM NL richt zich tijdens VGM NL Lustrumfeest op de toekomst met publicatie, opleidingsroutes en award

27-9-2019
VGM NL Award winnaar René BrinkhuijsenVGM NL Award winnaar René Brinkhuijsen

Op donderdag 26 september 2019 heeft branchevereniging Vastgoedmanagement Nederland (VGM NL) samen met vastgoedmanagers, VvE managers en relaties haar 10de verjaardag gevierd met een Lustrumfeest in HAL4 in Rotterdam. Onder leiding van dagvoorzitter Jan Dirk Stouten is met de huidige voorzitter Eric Verwey en eerste voorzitter Albert Hoogland, teruggekeken op de hoogtepunten van de afgelopen 10 jaar. Daarna is, aan de hand van een publicatie, lancering van de VGM NL opleidingsroutes en een inspirerende presentatie van André Kuipers de blik gericht op de toekomst.

Lees meer

Procesafspraken HVO middenhuurwoningen in Zoetermeer en Den Haag

5-8-2019
83127_huurwoning.png

De gemeenten Zoetermeer en Den Haag hebben met ingang van 1 juli 2019 aanpassingen gedaan aan hun Huisvestingsverordeningen (HVO) met betrekking tot de eisen aan huurders bij woningen die vallen onder de categorie middenhuur. Om een middenhuurwoning te kunnen toewijzen geldt er voortaan een maximale inkomenseis. Alleen kandidaten die aan deze maximale huishoudinkomenseis voldoen krijgen een vergunning om de woning daadwerkelijk te mogen bewonen.

 

Er is een overlegorgaan gevormd bestaande uit vertegenwoordigers van Van ’t Hof Rijnland, MVGM, Vesteda en IVBN en zij hebben ondertussen gesprekken gevoerd over de praktische invulling van de twee HVO’s. Hierbij valt te denken aan onderwerpen zoals:

  • Wie vraagt de woonvergunning aan?
  • Hoe lang duurt het om een vergunning te krijgen?
  • Wat gebeurt er als een kandidaat op basis van verstrekte gegevens een woning toegewezen heeft gekregen en heeft betrokken, maar toch geen vergunning krijgt? Etc.

 

Met beide gemeenten is overeengekomen dat er voorlopig uitgegaan mag worden van een aantal procesafspraken. De procesafspraken zijn voor onze leden HIER>> terug te vinden.

Lees meer

VGM NL Algemene Inkoopvoorwaarden herzien | versie 4.0 gedeponeerd & beschikbaar

8-7-2019

Op 2 juli 2019 zijn de VGM NL Algemene Inkoopvoorwaarden gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank Midden-Nederland. Deze gewaarmerkte versie is nu voor VGM NL leden en andere geïnteresseerden opvraagbaar.

 

De geactualiseerde VGM NL Inkoopvoorwaarden zijn aangepast aan nieuwe wet- en regelgeving. Denk hierbij aan de Wet arbeid vreemdelingen (Wav) ten behoeve van risicobeperking door ketenafspraken en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), met het oog op persoonlijke gegevens en privacy.

 

Daarnaast is een aantal artikelen aangepast naar aanleiding van ervaringen uit de dagelijkse praktijk van de bij VGM NL aangesloten vastgoed- en VvE managementorganisaties. Zo is er aansluiting gezocht bij DNR 2011 en zijn onderwerpen als liftonderhoud en gevelreiniging minder specifiek in de algemene voorwaarde opgenomen.

 

Het document is vanaf heden voor de aangesloten leden beschikbaar op de website van VGM NL (www.vgm.nl).

Lees meer
498_Banner_mailinglijst.jpg