RSS feedRSS feed Dé belangenbehartiger voor Vastgoed- en VvE managers in Nederland
Zoek in de ledenlijst
Alle VGM NL leden

Zoek een event

Persbericht VGM NL en NVM: 'Afvlakkende prijsstijging vrije sector huurwoningen ondanks krap aanbod'

7-2-2019

Vandaag hebben VGM NL en NVM de meest actuele halfjaarcijfers over de vrije sector huurwoningen gepresenteerd. Hieronder treft u het persbericht en de Marktrapportage 'Transparantie in de verhuurmarkt' aan.

Huurprijzen stijgen, maar minder hard

De prijs van een gemiddelde vrije sector huurwoning in Nederland is in het 2de halfjaar van 2018, bij mutatie, met 2,9% toegenomen naar 1.050 euro per maand, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. In totaal zijn door NVM-makelaars en VGM NL-vastgoedmanagers in de 2de helft van 2018 19.923 woningen in de vrije sector verhuurd. Dit is bijna gelijk aan het aantal verhuurde woningen in de 1ste helft van 2018 en met 1,1% een zeer lichte stijging ten opzichte van een jaar eerder. Deze cijfers hebben betrekking op ruim de helft van alle transacties binnen de vrije huursector in ons land over de 2de helft van 2018.

De actuele cijfers zijn opgenomen in de VGM NL Dashboard Transactiedata Huurwoningen en zijn vanaf heden beschikbaar voor VGM NL leden die huurtransactiedata aanleveren.