RSS feedRSS feed Dé belangenbehartiger voor Vastgoed- en VvE managers in Nederland
Zoek in de ledenlijst
Alle VGM NL leden

Zoek een event

Persbericht VGM NL: Onderzoek Heyday FM/Solved te beperkt voor representatieve uitspraken

20-5-2019

Nieuwegein, 20 mei 2019 - De bij VGM NL aangesloten vastgoedmanagers herkennen het beeld niet dat – op basis van zeer beperkte respons - wordt geschetst in het bericht over de kwaliteit van de dienstverlening van vastgoedbeheerders aan zakelijke huurders (Heyday FM/Solved, d.d. 16 mei jl.).

De onderzoeksresultaten zijn gebaseerd op de respons van 133 zakelijke huurders. VGM NL leden beheren gezamenlijk 10,8 miljoen m2 commercieel onroerend goed, verdeeld over 1157 winkels, 787 kantoren en 647 bedrijfsruimten, in totaal 2591 zakelijk, over het algemeen tevreden, huurders (bron: VGM NL Database).

‘Deze respons op de enquête is, naar onze mening, veel te beperkt om representieve uitspraken op te baseren en is daarmee schadelijk voor de beroepsgroep’, zegt VGM NL directeur Ilse Kaandorp. ‘Daarbij komt dat het niet duidelijk is of het over single tenant of multi tenant gebouwen gaat. Ook kan iedereen de enquête (meerdere keren) invullen, er is niet gericht uitgevraagd. Hierdoor kunnen vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het onderzoek worden gezet. Het feit dat er slechts door 133 huurders is gereageerd, terwijl de vragenlijst nog steeds openstaat, geeft aan dat de belangstelling van zakelijke huurders voor deze enquête heel klein is. We weten niet of de specifieke vastgoedmanagers leden zijn van VGM NL. En ook weten we niet over hoeveel veschillende verhurende partijen het werkelijk gaat. Al met al is het onderzoek in onze ogen niet duidelijk genoeg.’

Wel vinden wij het als VGM NL – de branchevereniging voor vastgoed- en VvE-managers - jammer dat huurders niet tevreden zijn met de dienstverlening van een aantal beheerders. VGM NL streeft ernaar dat onze leden altijd een hoge dienstverlening verrichten naar hun huurders. De klanttevredenheid van zakelijke huurders wordt regelmatig door zowel vastgoedeigenaren als VGM NL vastgoedmanagers getoetst. Op basis van de informatie uit die klanttevredenheidsonderzoeken worden VGM NL vastgoedmanagers periodiek beoordeeld en wordt de dienstverlening waar noodzakelijk verbeterd.

VGM NL staat voor verdere professionalisering van de beroepsgroep door kennis- en datadelen. Onder andere door opleiding en training en in reactie op actuele ontwikkelingen en veranderende wet- en regelgeving. VGM NL leden maken gebruik van modelovereenkomsten en werken volgens de VGM NL Gedragscode. VGM NL is de gesprekspartner voor de politiek en de markt en werkt samen met enommeerde universiteiten en hogescholen op het gebied van onderzoek.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Ilse Kaandorp, VGM NL, tel. 030 3035 220, 06 – 10 892 507. E-mail: i.kaandorp@vgm.nl